Intrebarea care l-a aruncat in confuzie pe marele orator

Autor: John Crace | Articolul original

Barack Obama, Cel Mai Mare Orator al Lumii(™toate organizatiile de stiri), nu s-a acoperit tocmai de glorie cand editorul politic al BBC, Nick Robinson, l-a intrebat cine ar trebui invinuit pentru criza financiara. Vorbitor perfect in mod normal, Obama a scos o multime de „aaa”, „ah” si a batut campii in cea mai mare parte a celor doua minute si jumatate. Aici, John Crace decodeaza ceea ce Obama gandea de fapt…

Nick Robinson: „O intrebare pentru amandoi, daca mi se permite. Primul ministru a invinovatit in mod repetat SUA pentru aceasta criza. Franta si Germania au acuzat amandoua Anglia si America de producerea acestei crize. Cine are dreptate? Si nu se afla aceasta dezbatere in centrul dezbaterii despre ce ar fi de facut acum?”

Brown pivoteaza imediat pentru a-l lasa pe Obama in pozitia conducatoare.

Trec 4-5 secunde inainte ca Obama sa inceapa sa vorbeasca [MULTUMESC PENTRU NIMIC, GORDY DRAGA. AMINTESTE-MI SA TE PUN LA USCAT INTR-O ZI.]

Barack Obama:

„Eu, eu, as spune ca, aaa … pauza [NU AM NICI CEA MAI VAGA IDEE] … daca va uitati la … pauza [CINE E DERBEDEUL ASTA DE NICK ROBINSON ?] … sursele acestei crize … pauza [ MERGI INAINTE, AMICE] … SUA are cu singuranta niste responsabilitati de asumat in privinta . . . pauza [M-AM AFUNDAT PREA MULT AICI] … unui sistem regulator care era inadecvat schimbarilor masive care au avut loc in sistemul financiar global … pauza, inchide ochii [ASTA O SA PICE CA O GLOABA AMARATA, CAND AJUNGE ACASA. AJUTOR]. Cred ca ceea ce e de asemenea adevarat e ca … pauza [VREAU SA DISPARA NICK ROBINSON] … aici in Marea Britanie … pauza [LA NAIBA, GORDY E GAZDA, NU-L VARI IN ASTA] … aici in Europa continentala … pauza [FIR-AR SA FIE, DA VINA PE TOATA LUMEA] … in toata lumea. Am vazut aceeasi nepotrivire intre regimurile regulatorii care functionau in si aaa … pauza [IAR AM PIERDUT TRENUL GANDURILOR MELE] … puternic integratele, aaa, piete globale de capital care au aparut … pauza [ ACUM CHIAR ISI IA ZBORUL]. Deci in acest punct, sunt mai putin interesat in … pauza [TU] … identificarea vinovatiei decat in rezolvarea problemei. Cred ca am facut niste pasi foarte agresivi in SUA in aceasta privinta, nu doar raspunzand crizei imediate, asigurandu-ne ca bancile sunt capitalizate in mod adecvat, aaa, ocupandu-ne de enorma, aaa … pauza [DE CE NU AM LASAT-O BALTA ACOLO UNDE ERAM INAINTE?] … scadere a cererii si contractia care a avut loc. Mai important, pe termen lung, asigurandu-ne ca avem un set de, aaa, aaa, reglementari care sunt la nivelul sarcinii, aaa, si ca asta include, aaa, un numar care va fi discutat la acest summit. Cred ca exista o mare convergenta intre toate partile implicate, in privinta nevoii, de exemplu, de concentrare nu asupra formei legale pe care un anume produs financiar sau o institutie o iau, ci mai degraba asupra a riscurilor implicate, care e rolul acestui produs si cum il vom reglementa adecvat, o mult mai eficienta coordonare, aaa, intre tari in asa fel incat sa putem, aaa, anticipa risurile implicate aici. Sa ne ocupam de, aaa, problema pietelor de derivative, aigurandu-ne ca am creat sisteme, aaa, care pot reduce unele din riscuri. Deci, cred de fapt ca … pauze [FANTASTIC. AM ZAPACIT PE TOATA LUMEA, INCLUSIV PE MINE] … s-a creat un enorm consens in privinta a ceea ce trebuie sa facem acum si, aaa … pauza [M-AM CARAT DE AICI. E TIMPUL PENTRU ABURELILE OBISNUITE] … Cred mult mai mult in a privi inainte, decat in a privi in urma.


About this entry