Europa, divizata din nou in doua?

Tocmai am citit pe blogul lui Badin acest articol al carui titlu ma face sa inghet de spaima:

AVERTISMENTELE SE INMULTESC: O nouă cortină de fier în Europa de Est? Uraganul financiar va duce la falimentul fostului lagăr comunist?

Preşedintele Băncii Mondiale, Robert Zoellick, a făcut apel la Occident să ajute băncile din Europa de Est care sunt victime ale crizei financiare.”Cred că ar fi o imensă tragedie dacă Europa ar fi din nou divizată în două” din cauza crizei, a declarat Zoellick într-un interviu în cotidianul Süddeutsche Zeitung. El spune că ţările din Europa de Est au nevoie de 120 miliarde de euro pentru recapitalizarea băncilor lor aflate în dificultate şi, fără un ajutor extern, ele nu-şi pot atinge acest obiectiv.Uniunea Europeană a refuzat până în prezent cererea Austriei de a ajuta băncile din Europa de Est.

Restul il puteti citi aici.

Pentru mine, declaratia lui Zoellich e una de intimidare si e facuta in scopul impingerii situatiei intr-o directie nefireasca si paguboasa pentru tarile amenintate, dar dorita de anumiti interesati, reprezentati de Zoellich et al. Am impresia ca realitatea financiara a Romaniei nu e inca atat de disperata pe cat se pretinde in aceste declaratii belicoase, dar are toate sansele sa devina daca oficialii romani nu se solidarizeaza, nu isi gasesc aliati externi cu interese convergente cu ale noastre in acest moment si daca nu reusesc sa calmeze populatia din ce in ce mai panicata.

Din perspectiva omului simplu, care se intreaba cum ar trebui sa procedeze ca sa scape nefalimentat si fara sa isi submineze tara, dintr-o situatie de dezintegrare de genul celei prognozata de BM, incerc sa-mi imaginez ce s-ar intampla, de exemplu, daca maine, alaturi de milioane de romani panicati, imi voi schimba pe valute straine leisorii economisiti, de teama ca leul se va prabusi? E un trend din ce in ce mai puternic, asa ca e o situatie posibila. Cred ca vom fi automat cu un pas mai aproape de starea descrisa de aceste predictii cu intentie de inginerie sociala. E o manevra care imi aminteste de una descrisa de Michel Chossudovsky aici.

Asa ca din patriotism as putea sa-mi asum riscul de a-mi pastra economiile in lei. Dar daca asta e tot ce se va intampla atunci am incurcat-o. As gandi prea optimist daca as mai spera ca vine cavaleria?


About this entry